Różne - Jak komunikować się z dentystą

Dobry stan uzębienia nie zależy jedynie od tego jak często myjesz zęby, czy technicznych umiejętności twojego dentysty. Ważny jest też dobry kontakt i zrozumienie procedur wykonywanych w gabinecie.
Z wieloletniego doświadczenia wiem, że pacjenci czasami nie rozumieją pytań zadawanych przez dentystę. Jeśli chodzi o sposób komunikowania się, wyróżniamy 3 typy:
- wizualny
- werbalny
- kinestetyczny
Jeśli określisz do jakiego typu należysz i powiesz o tym dentyście, to na pewno poprawi się komunikacja pomiędzy tobą a dentystą.

Typ wizualny
Informacje które do ciebie trafiają starasz się "odrysować "w wyobraźni.
Często powtarzasz : " widzę co masz na myśli", "to mi wiele wyjaśnia", "jasne jak słońce"
Jak komunikować się w gabinecie? ---- pytaj o kamerę wewnątrz ustną dla zademonstrowania problemu na ekranie. Pytaj o ilustracje, poproś o narysowanie.

Typ werbalny
W komunikacji najlepsze są słowa, dźwięki, obrazy są tłumaczone na słowa. Zadajesz dużo pytań , oczekujesz dokładnych odpowiedzi
Częste zwroty: "to brzmi znajomo", "głośno i wyraźnie", "miło to słyszeć"
Jak komunikować się w gabinecie?---- nie krępuj się pytać o detale, ponieważ
To dla ciebie ważne. Proś by dentysta mówił powoli, niejasne kwestie niech będą powtarzane.

Typ kinestetyczny (wrażenia, uczucia)
częste zwroty: "zmierzmy się z tym", "zróbmy to tak"
Potrzebujesz czasu aby twoje wrażenia dotyczące otoczenia i proponowanych procedur dotarły do ciebie. Pytaj o model uzębienia, który będziesz mógł trzymać w rękach podczas objaśniania.

powrót


Artur Pietrzyk leczenie, protetyka, chirurgia, ortodoncja, rtg i naprawa protez.
Od poniedziałku do piątku 10-13 i 15-20,
www.superdentysta.com.pl (22) 676 59 56, 608 519 073
Myśliborska 104 (wejście z tyłu budynku apteki)